Wiecie, co to jest Polhild I? Ja też dotąd o tej firmie nie słyszałem. To spółka, która zadba o odśnieżanie ulic naszego miasta. Nie mam pewności, czy umowa została już podpisana, bo jej przetargowy rywal (Jurant) mógł się jeszcze odwoływać. Faktem jest, że Polhild 1 złożył najtańszą ofertę. Liczę na to, że firma z Kobyłki sprawdzi się na mareckich ulicach i gdy spadnie śnieg, nie będziemy musieli długo czekać na jej pługi. Co by było, gdyby jednak nawaliła? O to właśnie zapytałem miejskich urzędników.

Z pomocą formularza, zamieszczonego na stronie marki.pl, zadałem kilka pytań dotyczących tego przetargu. Pozwolę sobie przytoczyć czwarte: Jak miasto zamierza monitorować zakres wykonywanych prac i gdzie mieszkańcy mogą zgłaszać ewentualne opóźnienia bądź zaniechania ze strony wykonawcy? Po kilku dniach odpowiedź została opublikowana. „Organizacją kontroli systemu zakresu wykonanych robót zajmie się dyrektor Zakładu Usług Komunalnych (Zakład Usług Komunalnych, ul. Lisa Kuli 3, Marki, tel. (0-22) 781-11-01). Tam również należy zgłaszać ewentualne wnioski i uwagi” – odpowiada Adam Stachoń, naczelnik wydziału zarządu dróg. Jednym słowem, gdyby coś było nie tak, trzeba dzwonić do dyrektora Henryka Szczurowskiego. Oby nie było takiej konieczności, no bo jak tu np. interweniować w niedzielę?

Tak naprawdę mój wpis jest pokłosiem opublikowania przetargu na konserwację miejskiego oświetlenia w latach 2010-2011. Wcześniej pisałem, że w jego zapisach jest obligacja dla ewentualnego zwycięzcy do podania numeru telefonu, gdzie mieszkańcy Marek będą mogli zgłaszać awarie. W tym przetargu także wybrano najkorzystniejszą ofertę. Złożyła ją warszawska spółka Elzar. Już nie mogę się doczekać, kiedy na miejskiej stronie zostanie opublikowany interwencyjny numer telefonu tej firmy.

Tadeusz_1972

Ps. Dzisiaj Wodociąg Marecki oficjalnie obchodzi dziesiąte urodziny. Z tej okazji ponoć jest przewidziany mały jubelek (wejście z zaproszeniami etc.). Dziesięciolatkowi życzymy, żeby zawsze się cieszył dobrymi opiniami mieszkańców Marek, a na jedenaste urodziny mógł się pochwalić tym, że budowa sieci kanalizacyjnej jest w pełnym toku.

