Na początku marca popełniłem wpis zatytułowany „Zimny prysznic”. Chodziło mi o przebieg obrad Rady Miasta, które obserwowałem jako wolny strzelec. Nie mogłem się nadziwić, że w mieście, które chce być transparentne, przepadł wniosek, by w Biuletynie Informacji Publicznej publikować interpelacje radnych i odpowiedzi władz miasta. Propozycja pochodziła od radnych klubu „O przyszłość Marek”, a przeciw niej głosowali przede wszystkim przedstawiciele Mazowieckiej Wspólnoty Samorządowej (choć część z nich miała odwagę wstrzymać się od głosu). Wczoraj spotkała mnie miła niespodzianka. Radny Jacek Orych zwrócił mi uwagę, że interpelacje zaczęły być w BIP publikowane.

W niedzielę wieczorem zajrzałem do komputera. Najpierw wstukałem adres bip.marki.pl, a następnie wszedłem w zakładkę „Rada Miasta Marki”. Kolejnym krokiem było już wybranie zakładki „Interpelacje”. Tegoroczne pytania radnych i odpowiedzi na nie prawdopodobnie są już w komplecie. Wszystkim fanom mareckiego życia publicznego życzę ciekawej lektury, a władzom – gratuluję, że potrafiły się przełamać i przystać na wniosek, zmierzający do zwiększenia przejrzystości miasta.

Tadeusz_1972

