Trochę się tych spraw zebrało. Pomyślałem, że zbiorę je w jednym wpisie, który nazwałem roboczo „Okruchy mareckie”. Nie jest to jednak celne sformułowanie. Słowo „okruchy” sugeruje, że będę pisać o mało istotnych rzeczach, a tak chyba do końca nie jest… Do rzeczy.

 1. Spotkaliśmy się z Pawłem Rękasem, nauczycielem jednej z mareckich szkół, którego rodzina ucierpiała w powodzi. Opowiadał, jak wygląda życie na terenach, gdzie jeszcze woda stoi. Co najważniejsze, pierwszy samochód, pełen Waszych darów, pojedzie w niedzielę do Sokolnik. Pierwszy i już wiem, że nie będzie ostatni…

2. Kulturalnie posprzeczałem się z Moją Lepszą Połową (MJP). Powodem były odpowiedzi na pytania „Jakie są największe atuty gminy?” i „Co zaliczy Pan(-i) do słabych stron gminy”. Oba pojawiły się w ankiecie, która jest już na stronie bip.marki.pl To zestaw pytań, które mają posłużyć do „opracowania strategii rozwiązywania problemów społecznych”. W jednym się z MLP zgodziłem. Zostawienie trzech linijek odpowiedzi na pytanie „Jakie działania należałoby podjąć w gminie w celu poprawy sytuacji osób i rodzin dotkniętych problemami społecznymi?” to stanowczo za mało. Gdyby jednak ktoś chciał się zmierzyć z badaniem, dokument znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Ankieta jest prowadzona do 1 lipca.

3. Niedawno narzekałem, że parking przy sklepiku przy Piekarni Szwajcarskiej został zamknięty. Władze producenta pieczywa wykonały jednak gest w stronę tych klientów, którzy fatygują się na Słoneczną. Przed wejściem do pawilonu ułożono kostkę brukową i można tam już zaparkować. Jako stały klient – gorąco dziękuję

4. Zaglądam na stronę Wodociągu Mareckiego, by sprawdzić rozstrzygnięcia przetargów kanalizacyjnych, które ogłoszono zimą. Wprawdzie tych jeszcze nie ma, ale znalazłem ciekawe zamówienie. Tym razem chodzi o budowę sieci wodociągowej. Z tego udogodnienia będą mogli korzystać mieszkańcy ulic Spacerowej, Szczyglej, Pogodnej, Dębowej, Słowików i Bajkowej. To północno-zachodnie Marki, położone za rzeką Długą. Wykonawca będzie mieć cztery miesiące na wykonanie prac od chwili podpisania umowy. Termin składania ofert mija 16 czerwca.

5. Marcovia awansowała do IV ligi piłkarskiej. Wygrała w sobotę z Legionovią II „trzy do kółka” i przypieczętowała awans do wyższej klasy rozgrywek. Gratulacje.

Tadeusz_1972

