Kiedy? Być może już dziś! Kto? Dobre pytanie, ale u buka postawiłbym na…

…Pawła Porębskiego.

Lokalna Platforma – wzorem partyjnej góry– zdecydowała się przeprowadzić prawybory na kandydata na burmistrza Marek. W szranki stanęło trzech kandydatów: Piotr Bojewski (pośrednik ubezpieczeniowy), Adam Sosnowski (z wykształcenia informatyk) oraz Paweł Porębski (radny powiatu wołomińskiego). Jak się dowiedziałem, głosowanie wewnątrz PO już zakończono, a wyniki zostaną podane na dzisiejszym, piątkowym zebraniu koła (25 czerwca). Nie mam żadnych przecieków w sprawie wyników, ale stawiam na Pawła Porębskiego, osobę najbardziej rozpoznawalną w łonie mareckiej Platformy. Jeśli potwierdzą się moje przypuszczenia, będzie prawdopodobnie pierwszym oficjalnie ogłoszonym kandydatem na burmistrza Marek. Trochę więcej o jego poglądach można przeczytać w kwestionariuszu mareckim, opublikowanym w listopadowym wydaniu „Gazety MSG” (http://www.marki.net.pl/pliki/2009/11/MSG_11_09.pdf).

Czy jednym z jego rywali będzie Janusz Werczyński? W kwietniowym wydaniu „Życia Powiatu Wołomińskiego” (czyli nie tak dawno) redaktor Teresa Urbanowska zapytała burmistrza wprost, czy weźmie udział w jesiennych wyborach. Pozwolę sobie zacytować jego dosłowną odpowiedź.

– Od 14 lat jestem burmistrzem Marek. Z pracą tą związane są sytuacje bardzo przyjemne i bardzo przykre. Jednym z trudnych doświadczeń są bez wątpienia kampanie wyborcze. W tych kampaniach obowiązuje od lat ta sama zasada „bij lidera”. Z kampanią wyborczą wiążą się także przeżycia trudne dla najbliższych. Dlatego decyzja o kandydowaniu nie należy tylko do mnie. Decyzję tę podejmę wspólnie z moją żoną i dorosłymi dziećmi. (…). Docierają do mnie sygnały świadczące o dobrej ocenie mojej pracy. Nie mam wątpliwości, że nie brakuje osób mających całkowicie odmienną opinię. Wybory to czas weryfikacji, czas poddania się najbardziej obiektywnej ocenie. Mam pokusę, aby ocenie tej się poddać. Mam jednak także świadomość, że będzie się to wiązało także z przeżyciami, których nie chciałbym doświadczyć. Dlatego – jak już powiedziałem – ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem – mówił w kwietniu Janusz Werczyński.

Stawiać u buka, że burmistrz wystartuje?

Tadeusz_1972

