Warto czasem pomyszkować po zakamarkach serwisu marki.net.pl Po prawej stronie ekranu znajdują się zakładki mareckich organizacji społecznych i politycznych. Warto klikać w ich ikony – nie wszystkie wiadomości lądują na głównej stronie. I właśnie w tych zakładkach na stronach PO i PiS znalazłem rzeczy ważne i godne uznania. Panie, panowie, szacunek! 

Uważni obserwatorzy mareckiego internetu zapewne zauważyli, że im bliżej było do ostatecznego wyboru prezydenta, tym temperatura dyskusji w Markach była coraz wyższa. Sieciowa animozja między dwoma ugrupowaniami osiągnęła apogeum tuż przed drugą turą wyborów. Te są już na szczęście za nami. I oto na stronie mareckiego PiS znalazłem… „Gratulacje dla p. Bronisława Komorowskiego”. Potem powędrowałem na stronę Platformy. Tam znalazłem wpis, w którym znalazłem… gratulacje dla Jarosława Kaczyńskiego za wygranie wyborów w Markach.

 Cieszę się z takiego obrotu sprawy. Nie tylko dlatego, że do jesieni wraca normalność (nie mam wątpliwości, że przed wyborami samorządowymi również będzie gorąco). Mam wrażenie, że dwaj główni bohaterowie dyskusji – (w kolejności alfabetycznej) Radosław Dec i Paweł Pniewski – wystawią kandydatury na radnych miasta. Niewykluczone, że obaj dostaną się do rady, wszak stoją za nimi potężne ugrupowania. Tam nie będzie miejsca na wielką politykę, tam będzie miejsce na dyskusję i współpracę w mniej kontrowersyjnych, ale za to bardzo ważnych z lokalnego punktu widzenia kwestiach jak budowa nowego gimnazjum, kanalizacji czy wymarzonego przez wiele mam (i ojców) centralnego placu zabaw dla dzieci. Wtedy trzeba będzie usiąść przy owalnym stole i wspólnie podejmować decyzje – niezależnie od tego, czy jest się z PO czy PiS.

Może za bardzo się rozmarzyłem, a ktoś powie, że jestem naiwny. Być może. Ale na koniec pozwolę sobie nawiązać do tytułu i trochę przełożyć na nasz lokalny język hasła wyborcze obu kandydatów na prezydenta: Zgoda buduje, a Marki są najważniejsze.

Tadeusz_1972

