Kilka dni temu pisałem o „wykopkach” przy Okólnej. Zastanawiałem się wtedy, czy chodzi o budowę kanalizacji. Sprawdziłem miejską stronę www.marki.pl i w miejskim dzienniku budowy kanalizacji nie było na ten temat ani słowa. Ktoś jednak wreszcie wziął się za jego update, bo we wpisie z datą 20 stycznia dowiedziałem się, że od 18 stycznia trwa budowa kanału grawitacyjnego w północnej części ul. Okólnej. Dobrze, że wyjaśnienie jest, szkoda, że tak późno. Jeśli miasto chce informować mieszkańców o pracach kanalizacyjnych i związanych z tym utrudnieniach, niech na miłość boską robi to „przed”, a nie „po” rozpoczęciu robót. Nie tak dawno dobrą robotę wykonały „Informacje z Ratusza” publikując wstępny harmonogram prac kanalizacyjnych. Obawiam się jednak, że wiele osób nie trzyma tego wydania w szufladzie, a i terminy robót mogą się zmieniać. Stąd życzliwy apel do miejskich urzędników…

Szanowni Państwo,

1. Pamiętajcie, by informować w internecie o robotach kanalizacyjnych PRZED ich rozpoczęciem

2. Proponuję wyraźniej zaznaczyć dziennik budowy kanalizacji (zdjęcie!) i wciągnąć go na górę miejskiego portalu (lewy róg – tam, gdzie są informacje o pomocy dla pogorzelców i szczepieniach dla emerytów)

3. Sugeruję także używanie systemu sms do informowania o utrudnieniach na drodze – może z odsyłaczami na stronę www.marki.pl?

Kto wie, może potrzebne jest wsparcie zewnętrznej firmy. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na działania promocyjne budowy kanalizacji złożyła wrocławska firma Eksa. Mam nadzieję, że 840 tys. zł, jakie zapłaci za jej usługi Wodociąg Marecki, przyniosą efekt w postaci lepszego, także wewnętrzmiejskiego PR.

