Mieszka w Czarnej Strudze od sześciu lat. Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pasjonat mediów, internetu, public relations oraz… najnowszej historii. Jak tłumaczy, na jego półce leży 30 pozycji do przeczytania i wciąż dochodzą nowe. Spotkać go można przy kiosku z gazetami w Pustelniku lub na rowerze, którym latem codziennie dojeżdża do biura. Prowadzi agencję public relations PRactions, która społecznie pomaga w akcji „Zostaw 1 proc. w Markach”. Na wypełnienie kwestionariusza mareckiego zdecydował się Łukasz Jakubiak!

Kiedy myślę o Markach…

…wspominam pierwsze chwilę po przeprowadzce z Warszawy i niesamowite doświadczenie ciszy i spokoju, które dawało mi wytchnienie od tętniącej życiem stolicy. Kolejne skojarzenie to spacery z moim psem po Puszczy Słupeckiej.

Cenię to miasto…

…ponieważ pozwala mi mieszkać jak na wsi, a równocześnie korzystać ze wszystkich dóbr dużego miasta bez szczególnych trudności: kin, teatrów i najróżniejszych sposobów spędzania wolnego czasu. Marki są dla mnie pewnym kompromisem. Nie potrafiłbym absolutnie wyciąć Warszawy z mojego życia – zbyt wiele wspomnień, zbyt wiele miejsc – całe dzieciństwo.

Wstyd mi, że w Markach…

…nie mam gdzie spędzić wieczoru z dziewczyną i napić się piwa z kolegami z pracy. Wstyd mi, że marka ,,Marki” nie jest w żaden sposób budowana, a działania są chaotyczne i niespójne. W innych miasteczkach to jest standard tzw. marketingu miejsc, w który warto inwestować.

Moim ulubionym miejscem jest…

…Czarna Struga i piękna latem droga przez Puszczę, która sprawia, że przez chwilę czuję się jakbym śmigał autem przez moje ukochane Mazury.

Najbardziej brakuje mi…

…kawiarni z dobrą kawą, gdzie można poczytać gazetę i mile rozpocząć dzień.

Gdybym mógł coś zmienić, zacząłbym od

…zmiany burmistrza. Janusz Werczyński to raczej porządny człowiek, na co osobiście zwracam uwagę reprezentatywny samorządowiec i po prostu bardzo miły w kontakcie osobistym gość. Uważam jednak, że wykonywanie tej samej pracy przez 10 lat nie pozwala na nabranie dystansu i świeże spojrzenie na rozwój naszego miasta. Jestem zwolennikiem możliwości odbycia maksymalnie dwóch kadencji w samorządzie przez jego główne władze wykonawcze.

Gdyby Marki dostały 100 mln zł, wydałbym je na…

…jako PR-wiec, część przeznaczyłbym na pracę nad wizerunkiem miasta i budowę marki z prawdziwego zdarzenia. I nie mam tu na myśli tandetnej reklamy. PR to funkcja zarządzania, która w przypadku PR-u samorządowego prowadzi do pojawienia się większej liczby inwestorów i realnych efektów ekonomicznych. A tylko takie dochody pozwoliłby miastu na szybki rozwój.

Burmistrzowi i radnym chciałbym powiedzieć prosto w oczy…

…jesteście efektem małej, lokalnej demokracji. Szanujcie ludzi, którzy tu mieszkają.

Marki za 10 lat to…

Ciche (dzięki obwodnicy), spokojne miasteczko, które dzięki dobremu zarządzaniu zdołało przyciągnąć wielu nowych inwestorów. Marki 2021 to miasto, które nie jest tylko „wylotówką z Warszawy”. Warto tu przyjechać, pospacerować, pojeździć rowerem po Puszczy, zjeść smaczny obiad i po prostu żyć w małej lokalnej społeczności, która ma coś do zaoferowania nowym mieszkańcom.

