Znacie Ziela52 z mareckiego forum? Bez wątpienia zalicza się do grona surowych krytyków efektów pracy urzędu miasta. Miałem wrażenie, że po jesienno-zimowych wyborach samorządowych zniknął z sieci. I tak do ubiegłego tygodnia, kiedy z właściwą sobie swadą opublikował post, dotyczący dziur na Traugutta – tymczasowym objeździe rozkopanej ulicy Ząbkowskiej.

Dziury powstały w zimę i tak sobie powiększały się i ich przybywało, a teraz z powodu objazdu Ząbkowskiej zrobiły się tak duże, że trudno przejechać. Kto tamtędy jeździ, wie o czym mówię. Niestety, zarząd dróg miejskich, choć od zimy minęło już trochę czasu, nie zrobił nic. Dziś zadzwoniłem (bo jak nie ja, to kto? jakby nikomu nie zależało) i pani urzędniczka z wydziału powiedziała, że pierwsze słyszy, później połączyła z naczelnikiem, który stwierdził, że robią sukcesywnie, a wreszcie na moją prośbę, że przecież teraz tam jest objazd i ruch jest bardzo utrudniony, stwierdził, że skoro rzeczywiście jest objazd, to on jutro skieruje ekipę na Traugutta. Bardzo podziękowałem i zobaczymy. A swoją drogą czy wydział dróg bazuje tylko na tym co mu ludzie zgłoszą? Od pracownic tego działu dowiedziałem się, że naczelnik jest właśnie od terenu. Coś… jakoś wolno po tym terenie się porusza. Ale jak jutro da ekipę i poprawią to osobiście pójdę do urzędu i mu podziękuję (…) Czekam cierpliwie. Do jutra.

Wpis został opublikowany bodaj w ubiegły piątek. W sobotę nic się nie wydarzyło, ale dziś rano dostałem esemesa z informacją od znajomego radnego, że ruszyły prace na Traugutta. Na reakcję Ziela też nie trzeba było czekać. Ba, warto ją znów zacytować…

Robią!!! Zaczęli wczoraj po południu. Dzisiaj od rana też robią. Jest prawie pewne, że zrobią. Panie Naczelniku, dziękuję w imieniu wszystkich tamtędy jeżdżących. I jak powiedziałem wybiorę się do urzędu osobiście podziękować. Mieszkam w Markach 18 lat. To jest pierwszy przypadek, kiedy zgłoszenie zostało przyjęte i jest realizowane od ręki. Różne zgłoszenia się zdarzały. O asfalt na ulicy walczyłem 17 lat. O światło 16. Na garby czekamy drugi rok. Chodnik zrobiłem przed swoją posesją sam. To jest oczywiście nieporównywalne do wykonania np. asfaltu na ulicy, ale pozytyw w szybkości działania zasługuje na szacun. Dziękuję.

A ja wyszperałem dla Ziela jeszcze jedną wiadomość. W biuletynie informacji publicznej jest informacja, że miasto podpisało umowę na wykonanie projektu odwodnienia Zielenieckiej i Traugutta. Wprawdzie od papierologii do wykonania inwestycji daleka droga, ale pierwszy krok został uczyniony.

