Przyznam, że ostatnio jestem zaskoczony aktywnością medialną urzędu miasta. I to w wakacje. Do tej pory ratusz bardzo rzadko informował na stronie marki.pl o przetargach, które ogłaszał w biuletynie informacji publicznej. Żartobliwie mówiąc – zanim w mareckiej sieci na dobre rozpanoszyła się 🙂 trójka radnych: Pniewski, Werelich, Piotrowski, miałem „monopol” na informowanie w popularny sposób o mareckich zamówieniach publicznych. Czasy się zmieniają. I tak na przykład urząd wyprzedził mnie z dzisiejszą informacją o ogłoszeniu przetargu na plac zabaw przy szkole numer jeden. Gratuluję i powiem: tak trzymać. I dobrze, że już nie mam monopolu 🙂 Po tej beczce miodu dla działu promocji miasta jest łyżka (łyżeczka?) dziegciu. Warto byłoby przy okazji poinformować, jakie atrakcje dla dzieciaków znajdą się przy Okólnej. I znów wystarczy pogrzebać w specyfikacji przetargowej, co po godzinach pracy dla Was uczyniłem.

Plac zabaw zajmie 241 mkw. Większość, bo 151 mkw, będzie objęta powierzchnią, która absorbuje ewentualny upadek dzieciaków. Najmłodsi będą mogli skorzystać z zestawu dwóch wież (ze zjeżdżalniami, kocim grzbietem i mostkiem linowym), bocianiego gniazda, huśtawki, sześcianu sprawnościowego (w tym ścianki wspinaczkowej i drabinkami) oraz drążków do podciągania. To wszystko będzie ogrodzone wysoką na 1,5 m siatką i tak uformowane, by deszczówka spływała poza teren placu zabaw. Na rodziców czekają dwie ławki. Oby w cieniu 🙂

To kolejny – po modernizacji sali gimnastycznej – projekt przy kompleksie szkolnym przy Okólnej. Czas – jak sugerowali już radni – na Orlika 🙂

