Wykonawca prac przy Ząbkowskiej dostał żółtą kartkę – tak efekty wczorajszego spotkania w siedzibie Wodociągu Mareckiego obrazowo relacjonuje radny Michał Jaroch. Tematem operatywki były prace związane z budową kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej. O ile mnie pamięć nie myli, ta druga miała być gotowa do 31 lipca tego roku, tymczasem prace zatrzymały się na odcinku między Fabryczną i Szkolną. Żeby było jasne – firma STD potrafi pracować w szybkim tempie. Akurat mam przyjemność oglądać na co dzień roboty, które wykonuje w Warszawie na rogu Kijowskiej i Targowej. Tylko w Markach jakoś brakowało większej pary.

Ale to się ma zmienić.

W toku dyskusji uzgodniono, iż firma STD Nasiłowski zakończy prac na odcinku ul. Ząbkowskiej (ul. Fabryczna/ul. Szkolna) najpóźniej do 5 sierpnia (włącznie z asfaltem), zaś kolejne prace w ulicy Ząbkowskiej będą prowadzone przez kilka brygad równocześnie w tempie pozwalającym na zakończenie prac do końca października tego roku – pisze na blogu Marcin Piotrowski, szef rady miasta.

Powiem tak. W tej materii moja żona jest realistką/pesymistką. Kiedy kilka miesięcy temu przekonywałem ją, że sprawa budowy kanalizacji na Ząbkowskiej zostanie załatwiona w wakacje, od razu zapytała „które”. Mój permanentny optymizm został wówczas lekko przygaszony. Dziś wypada mi się uderzyć w piersi i powiedzieć, że w te wakacje rzeczywiście kanalizacji na Ząbkowskiej jeszcze nie będzie. Ale może wykonawca zdąży przed zimą? W końcu – jak pisze w tytule wpisu Marcin Piotrowski – radni wzięli sprawy w swoje ręce:)

