Dużo się ostatnio działo wokół spraw dotyczących Okólnej. Najpierw radni (Orych, Pniewski, Werelich – jeśli kogoś nie wymieniłem, przepraszam) alarmowali, że trzeba odmalować pasy przy szkole. Miastu – rzutem na taśmę, przed pierwszym dzwonkiem – udało się (częściowo?*) załatwić tę sprawę. Pod koniec tego tygodnia w pobliżu „jedynki” pojawiły się też barierki. Bardzo dobrze. Warto byłoby jeszcze odbudować progi (albo lepiej – zamienić je na wyspy), ale rozumiem, że dopóki Okólną jeździ autobus (a i kanalizacja deszczowa też ma być wybudowana) trzeba się z tym wstrzymać. Piszę o tym, bo pewnie wszystkim z nas zależy, żeby dzieciaki miały bezpieczną drogę do szkoły. A skoro mamy wrzesień, tradycyjnie dołożymy do tego jeszcze jeden element. Społeczny…

To już trzeci raz, gdy Grupa Marki 2020, korzystając ze wsparcia Mareckiego Stowarzyszenia Gospodarczego (pieniądze z 1 proc.), przygotowuje zestawy odblasków dla uczniów ze wszystkich mareckich publicznych szkół podstawowych, prywatnej szkoły Ad Astra oraz Zespołu Szkół Specjalnych. Cel jest jeden – niech dzieci będą lepiej widoczne, zwłaszcza w jesiennej szarówce czy zimowym zmroku. Zajrzałem do ogólnopolskich policyjnych statystyk i okazało się, że do największej liczby wypadków z udziałem pieszych dochodzi we wrześniu, październiku oraz listopadzie. Do tego dochodzi nasza specyficzna marecka sytuacja. Budowana jest kanalizacja i chciałoby się powiedzieć: gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Efektem ubocznym prac są niestety uszkodzenie lub zniszczenie (i tak znajdującego się w kiepskim stanie) oznakowania ulic – zarówno pionowego lub poziomego. Moja żona dodaje jeszcze jeden istotny element – nie licząc zamkniętych osiedli duża część dzieci bawi się po prostu przy ulicach – tym bardziej powinny być bardziej widoczne w tych dniach, kiedy szarość wygrywa z jasnością… „Świetlik – mój przyjaciel” powraca…

PS. Już niedługo szczegóły akcji. A co do * – wiem, że część radnych chce, by pasy przy Okólnej zostały pomalowane w dwóch kolorach – czerwonym i białym. Wówczas mają być bardziej widoczne.

Reklamy