Stali Czytelnicy może jeszcze pamiętają cykl, który roboczo zatytułowałem „Mareckie Madonny”. W naszym mieście w wielu miejscach można spotkać figury ku czci Matki Chrystusa. Dobrym przykładem jest ul. Szkolna, przy której, na w sumie dość krótkim odcinku, naliczyłem trzy maryjne ołtarze. Niedawno – jadąc samochodem – zauważyłem, że doszedł też czwarty. Ucieszyłem się, bo przyznaję się, że cykl poświęcony Madonnom zupełnie zaniedbałem. Wsiadłem więc w niedzielę na rower, by przyjrzeć się z bliska figurze, znajdującej się na posesji nieopodal szkolnego boiska. I tu spotkało mnie zaskoczenie – tym razem ołtarz poświęcono Chrystusowi. Pierwsze skojarzenie było takie, że figura ze Szkolnej przypomina słynny obraz Adolfa Hyły „Jezu ufam Tobie”. I tu, i tam lewą rękę Chrystus trzyma na sercu. Różnica jest jednak taka, że marecki ma opuszczoną lewą rękę – nie w geście błogosławieństwa, ale w geście zapraszającym. I tak przez chwilę pomyślałem. Niech więc przygarnie wszystkich tych, którzy tragicznie zginęli w poprzednią sobotę oraz ich cierpiące rodziny. Wieczny odpoczywanie racz zmarłym dać Panie…

