Kilka lat temu sprzedawałem na blogu fabrykę Briggsów, rok temu budowałem ponownie wąskotorówkę w Markach, wczoraj – zagospodarowywałem górkę śmieciową. Cóż, jak widać wszystkie moje pomysły opisywane 1 kwietnia łączy wspólny mianownik – marecka infrastruktura. Oczywiście wczorajsza informacja o austriackim inwestorze, którzy zbuduje przy Okólnej kompleks rekreacyjno-sportowy, okazała się wyssana z palca. I to grubego, bo nikt z forumowiczów nie chciał kupić tej opowieści.

Cóż, trzeba się zrehabilitować i napisać… coś prawdziwego. Jak zwykle nieocenionym źródłem jest macierzysta gazeta. Niedawno „Puls Biznesu” napisał nieduży artykuł o deweloperze Apollo-Rida. Nic Wam ta nazwa nie mówi? Deweloper jest m.in. właścicielem M1 w Markach. I to od 11 lat. Wówczas firma, która kontroluje rodzina wywodzącego się z Polski Davida Mitznera, odkupiła 28 nieruchomości wynajmowanych przez Metro Group. „PB” podaje, że wartość transakcji przekroczyła 700 mln EUR i była rekordowa.

Tym razem w grę nie wchodzą tak duże pieniądze, ale obiekty Apollo-Rida powinny przejść gruntowne zmiany. Jak na handel – mają po prostu już swoje lata. Władze spółki zamierzają w ciągu trzech-czterech lat wydać nawet 100 mln EUR na pięć najważniejszych placówek. Wśród nich jest ta w Markach. Nawet dzieląc tę kwotę na pięć, wyraźnie widać, że nie chodzi o odświeżenie ścian, ale solidną rozbudowę…

